Home • Veelgestelde vragen
Veelgestelde vragen
Aanwezigheidregistratie bij Picasse op basis van Geofencing
Als eerste maakt de beheerder de te monitoren locaties aan in de webapplicatie. Dit gebeurd door een virtuele cirkel te trekken rondom het te monitoren gebied of gebouw. Zie onderstaand voorbeeld:
Vervolgens haalt de Picasse app op de smartphones van BHV’ers de te monitoren locaties op. De app houdt bij of de smartphone op de locatie is. Zodra de telefoon een locatie binnenkomt of verlaat, dan wordt het Picasse systeem hiervan op de hoogte gesteld. (Er worden dus geen GPS coördinaten doorgegeven!)
Het is noodzakelijk dat daarbij de locatiediensten/GPS, Wi-Fi en mobiel internet aan staan op de smartphone. Deze bronnen kunnen allemaal worden gebruikt om te bepalen of de smartphone op een locatie.
Vervolgens is het mogelijk:
- Zien wie er in een pand of gebied aanwezig zijn
- Alarmeren van uitsluitend de aanwezige hulpverleners
- Een melding te ontvangen wanneer de minimale bezettingsgraad niet gehaald wordt
De apps met ondersteuning voor de aanwezigheidsregistratie zijn beschikbaar voor Android telefoons en voor iPhones.
- Zorg ervoor dat je Picasse app up to date is.
- De Picasse app dient toegang te hebben tot de locatiediensten van je toestel
- De app dient een internetverbinding te hebben
Picasse neemt voortdurend passende technische en organisatorische maatregelen in het kader van informatiebeveiliging.
Enkele getroffen maatregelen zijn:
- Picasse heeft een managementsysteem voor informatiebeveiliging (ISMS) opgezet conform ISO 27001
- Alle database servers staan in Nederlandse datacentra, gecertificeerd conform ISO 27001
- Alle verbindingen naar en tussen de servers zijn versleuteld (TSL, VPN, SSH)
- Picasse voert automatische penetratietesten uit
- Picasse beschikt over een Application layer firewall
- Er is monitoring voor verdacht systeemgedrag
- Bestanden worden voorzien van digitale handtekeningen
- Intern wordt gebruik gemaakt van een wachtwoordmanagement systeem
- Picasse gaat een verwerkersovereenkomst aan met iedere klant die dat wenst
Nee, de Picasse App verbruikt amper stroom. Dit komt omdat wij medio 2017 zijn overgestapt van “het regelmatig opvragen van de locatie door het Picasse systeem” naar “de geofence doorgeven aan de App” en de App stuurt ons alleen een notificatie bij het betreden en uittreden van de geofence”. In de praktijk verbruikt de Picasse App relatief ongeveer 1 à 2% van de batterij.
Ja, dit is mogelijk. Echter om dit te verwezenlijken is een koppelsysteem nodig. Dit is een systeem om systemen die ter plekke bij de klant draaien te koppelen met de Picasse cloudoplossing. Het koppelsysteem word gekoppeld met een Brandmeldinstallatie (BMI) middels een ESPA 4.4.4 koppeling. Deze standaard wordt door vrijwel alle BMI’s ondersteund. Met een dergelijke koppeling is het mogelijk brand- en storingsmeldingen rechtstreeks door te sturen aan een vooraf gedefinieerde groep medewerkers.
Ja, dit is mogelijk. Echter om dit te verwezenlijken is een koppelsysteem nodig. Dit is een systeem om systemen die ter plekke bij de klant draaien te koppelen met de Picasse cloudoplossing. Het koppelsysteem word gekoppeld met reeds aanwezige interventieknoppen middels potentiaalvrije contacten. Met een dergelijke koppeling is het mogelijk, zodra een interventieknop wordt ingedrukt automatisch een bericht te sturen aan een vooraf gedefinieerde groep medewerkers waarin staat dat de interventieknop op locatie X is ingedrukt.
Ja, dit kan. Bij telefoons met een Android besturingssysteem is deze functionaliteit standaard ingebouwd in de BHV App en zijn er geen aanvullende instellingen nodig. Bij iPhones vergt dit een instelling op de telefoon die wij gedurende de “Kick Off meeting” (meeting met alle gebruikers die wij standaard houden bij nieuwe klanten) realiseren.
Picasse beschikt over een modulair opgebouwd systeem waarmee snel gestart kan worden. Voor alle modules zijn heldere instructies beschikbaar. Ook hebben we implementatieplannen beschikbaar voor verschillende type organisaties. Alle gebruikersorganisaties stellen een hoofdbeheerder aan voor het Picasse systeem. Afhankelijk van de tijd, kennis en ervaring van deze persoon of personen biedt Picasse gepaste hulp met de opzet van het Picasse account en het uitwerken van de alarmeringsscenario’s. De medewerkers van Picasse zijn hier heel bedreven in, maar alles gebeurd in samenspraak met de klant, zodat ook zij snel met het systeem leren omgaan.
Daarnaast kan Picasse in overleg met de beheerders één of meerdere informatieve kick-off sessies verzorgen voor het team dat de alarmmeldingen ontvangt en verstuurt. We kunnen dan nog even een ‘final check’ doen of de deelnemende hulpverleners de app goed op de telefoon kunnen installeren en met een test laten zien hoe een alarmmelding binnenkomt. Na de implementatie staan de medewerkers van Picasse altijd klaar om vragen te beantwoorden en support te verlenen. We zijn bereikbaar via support@picasse.com en via 088-7422773